DNA, merkwaarden en een verhaal dat klopt
Uitvraag
Midden in het dorp Berkel-Enschot is een grote gebiedsontwikkeling gepland. Gelegen op een voormalige kloosterterrein komt een nieuw dorpshart met winkelvoorzieningen en een groene woonwijk met ruim 600 woningen. Hoe geef je een gezicht aan een plek met zo’n rijke historie en een veelbelovende toekomst. Nog belangrijker, hoe zorg je voor instroom vanuit Tilburg?
01
Van marketing strategie…
600 nieuwe woningen is een flinke uitbreidingsopgave. Daarvoor moet je bewoners werven uit omliggende gemeenten, waaronder Tilburg. Hoe trek je stadse mensen naar een dorpje dat voor buitenstaanders “niet zo veel karakter heeft”?
02
…naar verkoop campagne
Koningsoord is een plek met authentiek karakter, de perfecte voedingsbodem om een uniek merk te creëren. Na merkwaardensessies is het dna van het voormalig klooster doorgevoerd in de opzet van de wijk, de architectuur, de placemaking en de communicatie. Door woningzoekenden al in een vroeg stadium te binden aan de plek en het product, werden snel ambassadeurs gevonden. Een goed scorende online campagne, opvallende branding en slimme guerilla zorgden voor veel publiciteit in aanloop naar de start-verkoop.